لینک مستقیم|دانلود مبانی نظری و پیشینه تحقیق کمال گرایی 81 صفحه|

فصل دوم پایان نامه کمال گرایی,مبانی نظری کمال گرایی,پیشینه تحقیق کمال گرایی,پیشینه داخلی کمال گرایی,پیشینه خارجی کمال گرایی,پیشینه پژوهش کمال گرایی,پیشینه نظری کمال گرایی,ادبیات نظری کمال گرایی,چارچوب نظری کمال گراییدانلود مبانی نظری و پیشینه تحقیق کمال گرایی 81 صفحه|42082780|lhb50488784|
جوینده گرامی در این پست شما فایل با عنوان دانلود مبانی نظری و پیشینه تحقیق کمال گرایی 81 صفحه را مشاهده می نمایید.

مبانی نظری و پیشینه تحقیق کمال گرایی که در آن به بررسی ابعاد و نظریه ها کمال گرایی در تحقیقات داخلی و خارجی می پردازیم.


مشخصات فایل
تعداد صفحات81حجم110/220 کیلوبایت فرمت فایل اصلیdocx
توضیحات کامل

این نوشتار مبانی نظری و پیشینه تحقیق کمال گرایی قابل ویرایش با فرمت ورد doc بصورت جامع و کامل می باشد. در بخش اول (چارچوب) ادبیات نظری کمال گرایی تشریح می شود و در بخش دوم پیشینه نظری تحقیق کمال گرایی در پژوهش های داخلی و خارجی مورد بررسی قرار می گیرد.


کمال گرایی یعنی گرایش فرد به داشتن مجموعه ای از معیارهای افراطی و تمرکز بر شکست ها و نقص ها در عملکرد و اعتقاد به کامل بودن و احساس اضطراب و فشار روانی بالا و ترس از اینکه نتواند مطابق انتظارات خود زندگی کند(فلت و هویت، 1997). و نیز کمال گرایی را نیاز شدید فرد بر انجام تمام کارها، کاملاً بدون عیب و نقص تعریف می کنند.
فلت، هویت، بلنک ، استین و اوبرین (1991) عقیده دارند که کمال گرایی قرار دادن استانداردهای بسیار بالا برای عملکرد است که همواره با گرایش به ارائه ارزیابی های بسیار انتقادی از خود می باشد. افراد کمال گرا نه به خاطر میل به پیشرفت و ترقی، بلکه به خاطر ترس از شکست برانگیخته می شوند. ترس موجب رفتار اجتنابی می شود و رفتار اجتنابی پیوسته فرد را گوش به زنگ نگه می دارد و به موجب آن فرد از آنچه که ترس آور است اجتناب می نماید(هاماچک ).

ویتچر،. الکساندر،. انیویوگ بیوزی،. کاتلین و کولینز(2007)، در پژوهشی با عنوان: رابطه بین سطوح کمال گرایی و پیشرفت دانشجویان روانشناسی در سطح فارغ التحصیلی، به بررسی رابطه بین ابعاد کمالگرایی و پیشرفت در نمونه ای که شامل 130 نفر در درس روش تحقیق بود پرداختند. پیشرفت شامل، دانش دانشجویان در مورد مفاهیم، روشها و کاربردهای تحقیق می شد. نتایج نشان داد که دانشجویان فارغ التحصیل با سطوح نسبتاً بالای کمالگرایی خودمدار و دیگرمدار، دارای بالاترین سطح پیشرفت در کلاس بوده و کمال گرایی جامعه مدار به عنوان متغیر بازدارنده عمل می کند. کمالگرایی خودمدار، بهترین متغیر پیشگو یا پیشگویی کننده عملکرد بوده و اهمیت نسبی این بعد از کمالگرایی در محیط یادگیری در درس روش تحقیق را روشن می کند.

فهرست مطالب

تعریف نظری کمال گراییتعریف عملیاتی کمال گراییفصل دوم چارچوب نظری و پیشینه پژوهش کمال گرایی

2 –1-1. مفهوم کمال گرایی 4
2 -1-2. رویکردهای کمال گرایی 6
2-1-2-1. نظریه زیگموند فروید(1939-1856) 6
2-1-2-2. نظریه کارن هورنای(1952-1885) 7
2-1-2-3. نظریه آلفرد آدلر( 01937 -1870) 9
2-1-2-4. نظریه کارل راجرز(1987-1902) 10
2-1-2-5. نظریه اریک اریکسون)1990-1902) 11
2-1-2-6. نظریه آلبرت بندورا(1925) 12
2-1-2-7. نظریه گوردون آلپورت(1967-1897) 13
2-1-2-8. نظریه عقلانی عاطفی الیس(1913) 13
2-1-2-9. نظریه فریتزپرلز(1970-1893) 15
2-1-2-10. نظریه آبراهام مزلو 16
2-1-2-10-1. ویژگی افراد خود شکوفا 18
2-1-2-10-2. کمال گرایی از دیدگاه اسلام 19
2–1-3. رویکردهای درمانی 19
2–1-3-1. رویکرد شناخت درمانی 19
2–1-3-1 -1. تغییر دادن طرحواره ناسازگار 22
2–1-3-2. رویکرد درمانی روانکاوی 23
2–1-3-3 رویکرد درمانی انسان گرا 24
2–1-3-4. رویکرد گشتالت درمانی 25
2–1-3-5. رویکرد رفتار درمانی عقلانی عاطفی 26
2–1-3-6. دیدگاه بلت در باره درمان کمال گرایی 27
2–1-4. ابعاد کمال گرایی 28
2–1-5. انواع کمال گرایی 34
2–1-5-1 هاماچک(1978) 34
2–1-5-1-1. کمال گرایی بهنجار 34
2–1-5-1 -2. کمال گرایی روان رنجور 35
2–1-5- 2.تری ـ شورتو همکاران (1995) 36
2–1-5-3. رایس و دیلوو (2002) 36
2–1- 6 . ویژگی های افراد کمال گرا 37
2–1-7. علل کمال گرایی 38
2- 1-8. دانش آموزان کمال گرا 39
2-1-9. عوامل خانوادگی مؤثر در ایجاد کمال گرایی 40
2 –2. بررسی تحقیقات انجام شده 41
الف) پژوهش های مرتبط با باورهای معرفت شناختی 41
ب) پژوهش های مرتبط با باورهای معرفت شناختی و متغیرهای مربوطه. 49

پیشینه تحقیق
تحقیقات خارجی
تحقیقات داخلی

منابع و مآخذ
منابع فارسی
منابع انگلیسی







"